Het Duel
In een cirkel met een straal van 13 meter staat één aanvaller tegen één verdediger die 45 seconde tegen elkaar een 1 tegen 1 duel aangaan.
Als Jan 45 seconde tegen Piet aangevallen heeft. Dan volgt later het 1 tegen 1 duel waarbij, Piet 45 seconde tegen Jan aanvalt. De aanvaller wordt aangegeven door een vaste aangever die elke speler zelf verzorgt.
De Puntentelling
Bij het 1 tegen 1 toernooi kan je als aanvallende speler punten halen. De aanvaller kan punt(en) halen bij een score:
– Score van 6 tot 13 meter vanaf de paal = 1 punt
– Strafworp = 2 punten
– Score van 0 tot 6 meter vanaf de paal = 2 punten
De Regels
De regels zijn gelijk aan het korfbalspel. Enkele belangrijke aparte regels staan hieronder:
– Bij een fluitsignaal wordt de wedstrijd voortgezet
– Uit beweging kan een doelpoging niet verdedigd zijn
– Er mag niet opzettelijk tijdgerekt worden door de verdediger
2 lichte overtredingen = 1 strafworp
1 zware overtreding = 1 strafworp
De strafworpen worden achteraf genomen
De Winnaar
Als spelers ieder tegen elkaar hebben aangevallen en verdedigd dan is er een uitslag van het onderlinge duel.
Als Jan tegen Piet aanvalt en 4 punten haalt,
dan weet Piet dat hij meer dan 4 punten moet scoren
in 45 seconde tegen Jan.
Rules
Dutch Championship 1-to-1 korfball
The rules are similar to the korfball game. Besides that there are special rules:
Playing Rules 1-to-1:
1. The field of play is a circle with a radius of 13 meters.
2. The field of play is marked out by a clearly visible circle line.
3. One korfball post is fixed in the center of the circle.
4. In the pitch there is another circle around the post of a radius of 6 meters.
5. The game, a 1-1 duel, starts on the line of the inner circle with the radius of 6 meters.
6. The duel between one attacker and one defender takes 45 seconds. During this time the attacker has to score as much as possible. The attacker is assisted by a player, he chooses. This player is assisting and rebounding the ball.
7. The defender is doing everything possible to prevent scoring, within the normal korfball playing rules.
8. Shooting from motion has never been defended and is not an infringement.
9. The defender may not push the ball away to gain time.
10. Violations are punished by a penalty after 45 seconds taken by the attacker.
11. A goal within the 6 meter circle counts for 2 points. A goal scored outside the circle of 6 meters counts as 1 point.
12. If both players (against each other) have attacked and defended then there is a result of the duel between them.